Wednesday, November 19, 2008

Testar U-Stream för att se hur det funkar

Ytterliggaren en streaming tjänst som jag blev lite nyfiken på värd att testa. Jag ska erkänna att min fokus har hammnat mer och mer på verktyg som ökar interaktions möjligheterna mellan sändaren och tittaren. Då är det i huvudsak chattfunktionen som jag ser potential i. Som sändare är det inte så mycket mer än att producera bra innehåll (vilket i sig kan vara rätt tufft) men för tittaren (som jag vill göra till en användare som interagerar) är chatten det huvudakliga verktyget. Så därav den här test benden :-)

Live Broadcasting by Ustream



Uppdatering!!!
JAG ÄR KÄR! Vid ett första test så verkar U-Stream vara en total gudagåva till streaming folk :-) Måste testa lite mer innan jag karvar det i marmor! Men titta bara på sändnings gränsnittet nedan! Allt viktigt samlat på ett och samma ställe samt möjligheter att tweak sändningen utan att behöva använda en Flash media encoder eller Quicktime broadcaster!

Me U-Stream

No comments: