Monday, December 8, 2008

Testar Mogulus embed

Än så länge så har jag inte sänt något på Mogulus, tiden har inte räckt till. Men nu sitter jag och tankar in de 7 timmar med material som vi filmade under Disruptive Media så jag har gott om slö tid framför datorn som jag inte kan göra så mycket vettigt med utom att vakta min stora dator och se till att allt funkar och filmerna blir intankande ordentligt. Men då kan man ju passa på att sitta och små greja lite på den lilla datorn ;-)

Mogulus verkar vide en första glans riktigt bra. Men efter att ha tittat igenom deras "Data plans" och vad de kostar så blir jag lite nedstämd. Väldigt dyrt, deras billigaste konto-typ kostar ca 2.500 SEK/Månad. Vilket jag tycker är lite mycket för en server som står i USA. Nackdelen med att servern är på andra sidan Atlanten är att Streamen måste resa väldigt långt för att studsa tillbaka till Sverige. Vilket kan medföra lite väl långa ping tider.

Men till deras fördelar så måste jag säga att jag är väldigt imponerad av deras administrations gränssnitt och vad mycket man kan göra med kanalen.

Mer kommer att komma när jag får tid att testa lite mer. Det här är bara en liten pre-post för att påminna mig att jag ska testa igenom det ordentligt innan jag... ;-)


No comments: